CoD2 - Multiplayer mod
Call of Duty2 - Multiplayer Lers
Mi is az a MultiPlayer?
Eme lers (fleg az eleje) inkbb azok szmra kszlt, akiknek mg kevs vagy mg annyi tapasztalata sincs a tbbjtkos lehetsgekben. Ami nagyszeruv teszi ezt a mdot, hogy itt nem elre scriptelt mestersges intelligencia ellen kell helytllnunk, hanem hsvr emberek nyjtjk a kihvst. Teht neknk immr taktiknkba azt is bele kell szmtani, hogy az ellenfelek bizony hatrozottabban s elre gondolkodva akarnak majd minket eltenni lb all. Ennek megfelelen kell majd fegyvernket is megvlasztani, ha mr a Single Playert lekuzdttk, lehet valamicske fogalmunk arrl, hogy mivel vagyunk a leghatkonyabbak. Egy kezdnek nem biztos, hogy egybl rdemes egy puskval nekivgni a harcmeznek, mivel ez nmikpp nagyobb rutint kvetel meg, valamit ha tnyleg kiderl, hogy nem megy vele az ldkls, hamar el is mehet a kedve a jtktl az embernek.
Mit nyjt neknk a Multi?
Multiban tbbfle jtkmd kzl vlaszthatunk s majd ez alapjn kell szervert vlasztanunk. A szerverekre vagy a jtkon belli keresvel, vagy egy klso programmal tallhatunk (pl. All-Seeing Eye, Xfire). rdemes hazai szervereket keresnnk, fleg ha nem tl gyors a netnk.
Lssuk ezeket a mdokat:
DM - DeathMatch
Ez manapsg egy alapvet jtkmd, ami a legtbb FPS jtkban (ha nem is ilyen nven) megtallhat. Itt sok szably nincs, mindenki-mindenki ellen. Ez a md idelis lehet kezdknek, mivel itt tnyleg brkit meglt az ember arra nyugodtan lohet. Hall esetn nem kell aggdni, mivel azonna jralednk.
TDM - TeamDeathMatch
Az elz mdnak a csapatban jtszott formja. Itt csak arra kell figyelni, hogy ne a csapattrsakat sebezzk. Hall esetn szintn jralednk.
SD - Search & Destroy
Ebben a mdban van annyi csavar, hogy az ldklsen kvl mr a plyn van 2 pont amit vdeni vagy tmadni kell (a vlasztott oldaltl fggoen). A tmad csapat gy nyerhet krt, ha ezen pontok egyikt felrobbantja, vagy a jl bevlt mdon minden vdot kivon a forgalombl, ezen kvl az rra is fontos figyelni, mert ha az id lejr s mg legalbb egy vd l s egyik pontot sem sikerlt felrobbantanunk, akkor azt a krt elvesztettk. A vdknek ilyen szempontbl taln knnyebb dolga van, mivel csak az objektvkat kell vdenie. Persze ez nem ilyen egyszeru, mivel ha gyenge a vdelem, akkor nincs nehz dolga a tmadknak. A krt meg lehet nyerni a tmadk likvidlsval, vagy a lerakott bomba hatstalantsval.
Fontos ebben a mdban, hogy egy krben jraledni nem lehet, teht rdemes vatosan kzlekedni. Emellett egy krben csak egyszer van lehetsg lerakni(!) a bombt, teht plant utn vdeni is fontos azt.
CTF - Capture The Flag
A md szintn klasszikus, kt csapat prblja meg a msik zszljt ellopni s visszavinni a sajt bzisra, ahol pontot kap rte a csapat. Ez utn a zszl visszakerl a helyre s lehet rte jra menni. A zszl lops mellett a sajt zszl vdelme is fontos. A zszl tolvajokat ha lelvik a zszl a fldn marad amg valamelyik csapat meg nem rinti, a sajt zszl visszakerl a helyre, az ellenfl pedig nlunk marad amg be nem visszk. Hall utn nhny msodperces ksleltetssel jralednk.
HQ - HeadQuarters
Ez mr kicsit komplikltabb jtkmd (s nem is annyira npszeru). Kt csapat kzd egyms ellen a rdipont birtoklsrt. A jtk kijell a plyn egy pontot ahova el kell jutni s telepteni egy rdi llomst, majd ezt vdeni az ellenfltol, a teleptett HQ-rt pontokat kapunk. A vdelem emberei halluk utn nem ledhetnek jra, amg a HQ p, viszont a tmadk (nmi ksleltetssel) j eslyt kapnak. j pont ltesl, ha a tmadk elpuszttottk a HQ-t vagy a vdit, ekkor kezddik elorl az egsz.
Mi kell a Multihoz?
Kt fontos pillre van a tbbjtkos rsznek, az egyik az eredeti jtk a msik a relatve gyors netkapcsolat. 56K-s betrcszs nettel inkbb ne prblkozzunk, mert valsznu, hogy lvezhetetlenl akadna a jtk, vagy ksne. Ezen kvl nem rt, ha tisztban vagyunk az otthoni hlzatunk jellemzivel, pl. van-e tuzfalunk, esetleg meg van-e osztva a net valamilyen hlzati eszkzzel (pl. router). Ha tudjuk, hogy mink van s mink nincs, gond esetn egyszerubben tallunk segtsget. Ha tnyleg elktelezettek vagyunk s szeretnnk jobban sszejnni a cod trsadalommal, esetleg klnba csatlakozni, nem htrny, ha van egy j headsetnk s mikrofonunk hozz. Klnoknl bevett szoks, hogy a warok kzben beszd tjn tartjk a kapcsolatot.
Klnok
Egy kln tulajdonkppen egy csapat mely X fobl ll s ms klnokkal ll ki gyakorls vagy konkrt cl (pl. kuprt vagy jobb helyrt egy tabelln) rdekben. Rengeteg kln van az orszgban, teht ha valaki szeretne erre az tra lpni van mibl vlogatnia. Persze tjkozdni is rdemes, hogy egyes klnoknak milyen profilja van s ez mennyire illik a mi elkpzelseinkhez. A jobb klnokba nehz bekerlni, mivel az elvrsok is nagyok s nehezen fogadjk el az j (de legfkpp a fiatal) jtkosokat, ezrt ha valahol nem jrtunk sikerrel nem kell feladni.
Public
Public-nak (publik) nevezik azon szervereket, amik nincsenek lezrva, vagyis brki felmehet rjuk, hogy ljn prat. Ezeken a szervereken sokfle ember megfordul, profik s kezdk egyarnt. Itt szert tehetnk j ismerskre s nhnyan itt toboroznak embereket a klnjukba. A jtk nmikpp ktetlen, illetve a tapasztalat azt mutatja, hogy mindenki megy a sajt feje utn, s valban itt nem is akkora bun. Viszont ne adjunk okot arra, hogy csapattrsaink bergjanak, ne lljunk egy hzban az egsz kr alatt (camp), ha a csapat feladata a tmads.
Warok
Ez a sz takarja azt mikor a klnok egymssal sszecsapnak. A warok bizonyos szablyok alapjn zajlanak zrt szervereken. Lnyegben 2 fle war van, az egyik amit egyesek tbbfle mdon szeretnek hvni a PCW. Ez a rvidts gyakorl wart jelent, aminek nincs trje. A msodik a Hivatalos vagy Official war. Ezek mr kemnyebb warok, aminek valamilyen ttje van, pl. tovbbjuts egy kupn, vagy csak egy ladderen jobb helyezs elrse.
Netikett
Ez persze kicsit hlyn hangzik, de nem elhanyagolhat. A szervereken is elvrjk az embertl, hogy kultrltan viselkedjen amennyire lehet. Ez persze ltalban nem jn ssze, ilyenkor kezddnek az anyzsok s a TK pard (TK = TeamKill = csapattrs szndkos meglse). Ez csnya dolog s mindenki ms jtkt elrontja, ezrt krnk mindenkit, hogy tartzkodjon az ilyesmitl.
Ez a lers a callofduty.hu rszre kszlt, mdostani vagy engedly nlkl feltenni mshova nem lehetsges!
By wiseone 2006. 08.
|
A tbbjtkos md alapszablyai
|
|
Grnt tippek
|
|
Mesterlvszi tippek
|
A radaron val tjkozds
A singlemdban mr megszokott mdon villan fel pr msodpercre a piros ptty a radaron, jelezve az ellensg helyzett. Ugyanez termszetesen fordtva is mkdik, ezrt mihamarabb vltsunk pozicit egy lvs leadsa utn. Termszetesen gy kpet kapunk arrl, hogy a tbbi ellensges katona merre tallhat.
Gyorsabban futni
Mivel ebben a verziban futs nem lehetsges, vlasszd a pisztolyt a kezedbe, vagy ha az nincs, akkor egy knnyebb fegyvert.
szrevtlenl mozogni
Keress biztos utat, ha helyzetet vltoztatsz. Figyelj arra hogy ne tl feltnen mozogj, hasznld ki a terep adta fedezkeket, mint rkok, romok, vagy bokrok. Maradj ekzben guggol pozciban, gy ugyanis kis a tallati felleted, valamint halkabbak a lpteid zaja.
Kdn t ltni
Ha az ellensg fstgrntot dobott, csak psztzd vgig a kdt a fegyvereddel. Ahol az ellensg megbjik, ott a clkereszt pirosra fog vltani. Ekkor mrcsak tzelni kell, a tallat szinte 100%-os.
Eltalltak! Mit tegyek?
Ha eltalltak keress magadnak gyorsan valamilyen fedezket, hogy regenerldj. Ugyanez fordtva is mkdik: Ha te valakire rlsz, s elveszted szemell, akkor az ellensg is regenerldva bukkan majd jbl fel.
|
|
Mindig meghalok a grntok miatt
Figyelj a grntot jelz szimblumra, s vlasszd ki a lehet leggyorsabb azt a helyet, ahol a grnt robbanni fog, s szaladj az ellenkez irnyba. A legtbb esetben elegend idd van a biztos fedezkbe jutshoz. Sokszor egy fal is megmentheti az leted.
Dobsi tippek
Gyakorold a grntdobst. Minl nagyobb vben szll egy grnt a levegben, annl kevesebb ideje marad az ellensgnek a meneklsre a robbansig. Ezenkivl dobhatsz indirekt mdon is grntot, pldul falrl vagy tetrl lepattanva rkezik az adott helyre. Egyes plykon az pletek falai annyira kicsik, hogy a fedezkben lv katona lehet azt gondolja biztonsgban van, de a obbans hatsa akkora, hogy mgis megsrl/meghal.
|
|
A folytonos tzels nem vezet eredmnyre!
Automata fegyvereknl inkbb adjunk le tbbszr kisebb lvseket, hosszabb lvseknl a clrl tlsgosan elmozdul a clkereszt.
Mindig a clpont el clozzunk!
Mindig tartsuk a clkeresztet a clpont futsi irnyban valamivel a clpont el. Minl nagyobb a pingnk annl arrbb kell cloznunk, hogy eltalljuk.
Ne hagyd magad knnyen lelni!
Ha pp jra kell tltened a fegyvert, keress magadnak fedezket. Ha rre nincs md, s pp egy ellensggel tallod szembe magad, akkor maradj felttlenl cikk--cakk mozgsban.
Ha pp leskeldsz, akkor ne feledkezz meg arrl, hogy az ellensg hangtalanul mdg lopakodhat. Vlassz olyan helyett szemlldsre, ahol valaki fedezheti a htad.
Tzelj megfontoltan!
Ne parazold feleslegesen a tltnyed. Ha nem vagy biztos a tallatban, akkor inkbb clozz egy kicsit hosszabban az ellensgre.
|
|
|
Teljes grnt: Gyakorold a grntdobst! Ha gy tartod s dobod el a grntot, akkor a toronyban lv ellensg helyett a te fejedre fog esni.
|
Szp kds: Psztzd vgig a clkereszteddel a kdt. Ha ellensg kzeledne, a clkereszt pirosra vlt.
|
|